Keramika, küresel rekabete “Seramiğin Başkenti” Kütahya’dan liderlik ediyor

Yayınlanma Tarihi:

Paylaş:

Keramika markasının, 2006 yılında daha önce Madencilik sektöründe faaliyet gösteren ÜNSA A.Ş bünyesinde, yüzde yüz yerli sermaye ile Kütahya 1. Organize Sanayi Bölgesinde kurulduğunu anlatan Genel Müdür Emin Yüce: “1972 yılında başladığımız madencilik faaliyetlerimize, 2000’li yıllarda rezervlerin azalması sebebiyle farklı bir sektör arayışına girdik. Yatırımlarımızı gerçekleştirdiğimiz Kütahya’nın, “Seramiğin Başkenti” olmasından dolayı şehrin ve ülkenin kültürel, sanatsal, ticari miraslarına sahip çıkma bilinciyle seramik sektöründe yatırım yapma kararı aldık. Bu vesileyle terk ettiğimiz yaklaşık 300 hektarlık maden sahasını ağaçlandırarak gelecek kuşaklara emanet bırakacağımız Değirmisaz Ormanı’nı hayata geçirdik.” dedi.

2006 yılından bu yana taviz vermeden benimsedikleri kalite yönetim anlayışıyla, yüksek teknolojiye sahip, iyi donanımlı üretim tesislerinde tedarik edilen yüksek kaliteli hammaddeleri kullanarak 300’ün üzerinde farklı renk ve 1000’den fazla model ile ayda 6 milyon adet üretim yaptıklarını ifade eden Yüce: “ Her yıl, sektörümüzü yakından ilgilendiren moda, sanat, gastronomi konularındaki yenilikleri takip ederek oluşturduğumuz koleksiyonları tarihi, kültürel ve geleneksel dokunuşların yanı sıra modern yaklaşımlarla harmanlayarak kullanıcılarımızın beğenisine sunuyoruz. 2017 yılında kurulan tasarım merkezimiz ve 2022 Yılında kurulan Ar-Ge merkezimizde alanlarında uzman, genç ve motivasyonları yüksek ekiplerimiz çalışıyor. Bu ekiplerimiz aynı zamanda ulusal ve uluslararası akademik mecralarda sektörümüzü yakından ilgilendiren yayınlar yapıyorlar. Bu anlamda sanayi ve bilimin hep birlikte hareket etmesi gerektiğine inanıyoruz. Kendi kulvarımızda son 2 yılda almış olduğumuz ihracat şampiyonluğu ünvanımızda Ar-Ge ve Tasarım konularında yapmış olduğumuz yatırımların etkili olduğunu biliyoruz. Önümüzdeki yıllarda da üretimlerimize bu bilinçle devam etmeyi planlıyoruz. Özellikle son yıllarda üretim sahamızda gerçekleştirdiğimiz atılımlarla sofra üstü seramik sunum grubunda yaygın olan el emeğine dayalı üretim anlayışından, otomasyona dayalı endüstriyel üretim anlayışına da hızlı bir geçiş yaptık. Yapmış olduğumuz bu değişikliklerle küresel markalarla rekabet gücümüzü artırarak ülke ekonomimize ve sektörümüze katkı sağlıyoruz.” dedi.

Aynı zamanda “Yeşil Çevre, Temiz Enerji “ anlayışıyla, AB Yeşil Mutabakat şartlarına  uyumlu üretim tesislerinde,  düşük karbon stratejisi ile hareket ettiklerini ifade eden Yüce, “Üretimlerimizde doğaya saygılı ve çevre dostu önemli yatırımlara ve yeniliklere imza atılmasını asli görevimiz olarak kabul ediyoruz. Değirmisaz’da bulunan maden sahamızda 1 Mwh’lık enerji üreten Güneş Enerjisi panellerimize ek olarak bu yıl tamamlamayı hedeflediğimiz, üretim sahamızdaki çatılarımıza yerleştirilen 2 Mwh’lık güneş enerjisi panellerimizle tesisimizin ihtiyacı olan elektriği üretmeyi planlıyoruz”  dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İLGİLİ İÇERİKLER

Avrupa’da Banka Birleşmeleri Hız Kazanıyor

Avrupa’da banka birleşmeleri yeniden gündemde. İtalya’nın köklü bankalarından UniCredit, Almanya’nın ikinci büyük bankası Commerzbank’tan hisse alarak finans sektöründe...

“Yüzde 30’un Üzerindeki Asgari Ücret Zammı İstihdamı Tehlikeye Atar”

Bloomberg HT’de katıldığı yayında Fayat, asgari ücrette yapılacak artışın dengeli olması gerektiğini savunarak, yüksek zam oranlarının işletmeleri zor...

KOBİ’lerin kredi riski büyüyor

Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) Türkiye ekonomisinde kritik bir yere sahip olsa da, son dönemde krediye erişimde...

Memur ve Emeklilere Ne Kadar Zam Yapılacak?

Milyonlarca memur ve emeklinin merakla beklediği zamlı maaşlar için geri sayım başladı. TÜİK, 3 Temmuz'da haziran ayı enflasyon...